Friday 25 April 2014

PEMILIHAN PKR - BINI , ANAK DAN MASA DEPAN

Harini Parti yang dibentuk disebabkan rasa kecewa dan perjuangan untuk seorang individu akan mengundi kepimpinan baru. Parti apa ni? Apa lagi kalau bukan Parti Keadilan Rakyat (Anwar Ibrahim).

Masih lagi ingat sebelum ni bila ada pemilihan di peringkat cabang ke ranting ke tragedi baling kerusi pun meletus. Tak paham kenapa tapi bila niat awal tubuh parti pun tak betul so jadilah macamtu. Baling kerusi? tengok ni https://www.youtube.com/watch?v=8sVlu7tNJLc

DEMOKERUSI

Sebelum pemilihan seolah-olah nampak satu percaturan jahat nak jatuhkan Menteri Besar Selangor yang sebelum ini dikatakan yang paling cakap dalam dunia. Kenapa? sebab tiba-tiba ADUN lama Kajang yang menang masa PRU13 meletakkan jawatan. Masa tu keluar rumours yang kata Anwar Ibrahim nak bertanding di Kajang. Tapi mamat tu nafi diperingkat awal. Then memang betul Anwar umum nak bertanding. Then dia kata nak bertanding nak selamatkan Kajang.. CHAITT cakap pandai lah wehhh..

Bila dia sebut nak bertanding timbul cerita Anwar lah nak ganti KHalid Ibrahim di Selangor. Katanya nak elakkan KEGAGALAN PAS di KEDAH berulang atau dengan kata lain taknak nampak bodoh macam PAS lah. Nak jadi cerita, Anwar Ibrahim didapati bersalah sebab meliwat di Mahkamah Rayuan. Haiyaa berlakon lagi , Anwar pun tak jadi bertanding di Kajang.

Seperti dijangka memanglah PKR menang sebab bilangan pengundi bukan Melayu di sana meningkat so DAP lah buat kerja banyak. PKR tak buat apa sangat pun di sana, PAS pulak dah nampak tak berapa membantu di lapangan sebab peraih dan pemujuk pengundi tak turun. Masa PRU 13 PAS lah yang banyak buat kerja.

Kini Pemilihan PKR plak. Bila laki bini "gaduh" nak dapat jawatan presiden dimenangi oleh si bini sandiwara lain pula yang berlaku masa kempen. Ada yang kata dia tak perlu Anwar, PKR bukan Anwar punya, jangan pilih anak Anwar, dan ada juga yang buat satu pasukan bersama. 

Kali ini perhatian wajib ditumpu terarah kepada penyandang jawatan Timbalan Presiden Azmin Ali yang akan bertanding mempertahankan jawatannya. Khalid Ibrahim dengan Saifuddin Nasution akan mencabar Azmin Ali. Khalid Ibrahim dilihat sebagai calon yang paling tak best sebab semua orang dok hentam dia. Isu air yang gagal diuruskan Khalid menjadi bahan kutukan rakan sendiri dalam PKR dan juga dalam Pakatan Rakyat.

Azmin dilihat agak kuat dalam PKR, dia je yang tinggal masa keADILan mula-mula ditubuhkan dan dia je yang Anwar Ibrahim "minat" selama ni.Tapi Harus diingat Azmin ada beban isu peribadi. Dia diserang dengan hasil cetakan risalah yang mengaitkan moral Azmin sebagai individu yang akan gagal sebab dikaitkan dengan masalah moral.http://merdeka-online.com/home/pemilihan-p-k-r-serangan-peribadi/



KEPUTUSAN TAK SETUJU LANGAT 2 DULU KEPUTUSAN KHALID OR ANWAR IBRAHIM?

Khalid Ibrahim kalau gagal lah menang Timbalan Presiden - standby kemas pejabat MB Selangor. Untuk rakyat Selangor - standby dapat MB baru yang dikatakan ada genetik UMNO yang agak kuat. 

Saifuddin pun tak nampak idea apa sangat. Dia hanya mengekploit Izzah dengan Rafizi Ramli je. Konon-konon nak bawak PKR bertahan untuk masa hadapan. Percayalah PKR akan berkubur macam Semangat 46.


Walaupun Nurul Izzah tidak bertanding jawatan Timbalan Presiden dan mempertahankan kerusi naib presiden dia bersetuju hendak bergabung dengan Saifuddin dan Rafizi cukup menampakkan restu Ibu dia. Group mana yang Wan Azizah (presiden menang tanpa bertanding) suka. So Azmin , faham-faham sajalah.

KALAU AZIZAH PRESIDEN AZMIN TIMBALAN PRESIDEN - APA KEKANGANNYA NANTI?

Konsep "satu undi satu ahli" kali ini pun dijangka tak lah telus mana pun. Kita tengok PKR nanti boleh tak urus election yang kecik better dari SPR yang urus PILIHAN RAYA UMUM.  Sama ada hendak diakui atau tidak sejak penyerahan borang calon baru-baru ni banyak taktik kotor dan busuk diamalkan dalam parti tersebut.

Calon Ketua Wanita , Zuraidah, agak senyap sikit sebab masa PRU13 dulu kekayaannya didedah. Walaupun dinafikan tetapi persepsi awam terhadap Zuraidah pun kira hancor lah. http://theunspinners.blogspot.com/2012/11/zuraidah-penjual-obat-kuat-berjaya-tapi.html.

Tapi sebenarnya keseluruhan pemilihan ini adalah sandiwara. Dah boleh tau geng mana yang bakal menang. tapi yang lebih penting nak tengok masa depan Selangor yang dijangka bakal dapat MB yang baru. Adakah cukai akan turun? adakah masalah air akan selesai? adakah pelabur akan lari dari Selangor? Adakah Azmin MB yang lagi baik dari Khalid Ibrahim. Bak kata Jeff Oii Khalid adalah MB yang tak guna


PKR MEMANG MACAM TU - HURU HARA TAPI UMNO JANGAN SELESA KENA KUAT KERJA LER....

No comments:

Post a Comment